- Μελίνα Γιαννή
- Δέσποινα Κιουρτσόγλου
- Μιχάλης Καζαντζάς
- Κωνσταντίνος Βολικάκης
Τα τραγούδια που μελετώνται:
1. Η Μελίνα επέλεξε:
2. H Δέσποινα:
3. Ο Κώστας:
4. O Μιχάλης:
Τα τραγούδια που μελετώνται:
1. Η Μελίνα επέλεξε:
2. H Δέσποινα:
3. Ο Κώστας:
4. O Μιχάλης:
Σήμερα 2/2/12 ήταν η πρώτη μας συνάντηση, όπου έγινε η σύνθεση των ομάδων. Η δικιά μας ομάδα αποτελείται από τους Βολικάκη Κωνσταντίνο, Κιοκτσόγλου Δέσποινα, Καζάτζα Μιχάλη και Γιαννή Μελίνα. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από την ομάδα μας, διότι είμαστε όλοι φίλοι μεταξύ μας και πιστεύουμε ότι θα συνεργαστούμε καλά. Δυστυχώς, δεν προλάβαμε να σκεφτούμε κάποιο όνομα που να μας αντιπροσωπεύει. Η πρώτη δουλειά που κάναμε εντός της τάξης ήταν να παρουσιάσουμε ο καθένας το τραγούδι που επέλεξε και να εξηγήσουμε σε ποιο ιστορικό γεγονός αναφέρεται. Διαπιστώσαμε ότι τα δύο από τα τέσσερα τραγούδια δεν ανταποκρίνονται στις προυποθέσεις που είχαμε θέσει, δηλαδή δεν θίγουν κάποιο συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός, με αποτέλεσμα να μην ασχοληθούμε με αυτά. Αντίθετα, για το επόμενο μάθημα θα ψάξουμε να βρούμε άλλα κομμάτια που θα πρέπει να τα κατατάξουμε ανάλογα με το γεγονός στο οποίο αναφέρονται, αλλά και τη χρονική περίοδο που γράφτηκαν.
Σήμερα 9/2/2012 στην 2η συνάντηση με την ομάδα (Μελίνα Γιαννή, Κιοκτσόγλου Δέσποινα, Καζάτζα Μιχάλης και Κωνσταντίνος Βολικάκης), βρήκαμε όνομα για την ομάδα μας Mu-Historians. Το όνομα αυτό το επιλέξαμε γιατί περιέχει και τα δύο θέματα τα οποία θα προσπαθήσουμε να μελετήσουμε κατά τη διάρκεια της Ερευνητικής Εργασίας. Ακόμα παρουσιάσαμε και ενημερώσαμε την ομάδα μας για τα ιστορικά γεγονότα και την περίοδο στην οποία αναφέρεται κάθε τραγούδι. Για την επόμενη φορά ο καθένας έχει αναλάβει να κάνει το σχετικό πίνακα για το δικό του τραγούδι και να ψάξει περισσότερο στις ιστορικές πηγές για την εποχή στην οποία αναφέρεται το καθένα τραγούδι!
http://www.youtube.com/watch?v=7r0KpWMNxnM
Το τραγούδι που επέλεξα είναι ένα hip-hop κομμάτι του Jedi Mind Tricks το ‘Uncommon Valor: a Vietnam story’ και γράφτηκε το 2006. Στο τραγούδι, μας αφηγείται ένα υπαρκτό πρόσωπο στην ιστορία της Αμερικής, ο John Thorbum, πολεμιστής στον πόλεμο του Βιετνάμ που σκοτώθηκε κοντά στην Κολομβία όταν συγκρούστηκε το ελικόπτρο που βρισκόταν. Περιγράφει με πολύ ρεαλιστικό τρόπο τις στιγμές πολέμου που ζει και κάποια στιγμή λέει πως έχει χτυπηθεί από σφαίρα. Ξυπνάει σε ένα νοσοκομείο. Δυστυχώς, λίγο αργότερα ανακαλύπτει πως έχει εκτεθεί σε μια χημική ουσία, γνωστή ως ‘Agent Orange’ με αποτέλεσμα μετά από χρόνια, τα δύο από τα παιδιά που θα κάνει με τη γυναίκα του να είναι ψυχικά και σωματικά διαταραγμένα και να πεθάνουν.
Η ιστορία που αφηγείται μέσα στο τραγούδι μας δείχνει τη σκληρότητα του πολέμου και μας πληροφορεί για πολλά πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα σχετικά με το πόλεμο του Βιετνάμ.
Στην τέταρτη μας συνάντηση (16-2-2012) μιλήσαμε για κάποιους όρους που σχετίζονται με την ιστορία. Οι όροι που εξετάσαμε είναι οι εξής:
– μικροϊστορία
– μακροϊστορία
– επαγωγική προσέγγιση
– συνολική ιστορία / ιστορία επιφανών προσωπικοτήτων
– μαρξιστική προσέγγιση
– εποικοδόμημα
Κατά τη διάρκεια αυτού του τετραμήνου θα βρούμε την ακριβή σημασία των παραπάνω όρων και θα την καταγράψουμε. Ακόμα θα βρούμε και όσους άλλους όρους συνδέονται με τον κύκλο της έρευνάς μας και θα τους αναλύσουμε. Στη συνέχεια, μιλήσαμε για την έννοια του πολιτισμού και καταλήξαμε στο ότι είναι ένας συνδυασμός της πολιτικής και κοινωνικής δομής, της οικονομίας, της εργασίας και της φύσης.
Σήμερα,28/2/2012, ο κύριος Κωνσταντίνου μας διευκρίνισε πώς ακριβώς πρέπει να δουλέψουμε,ώστε η πορεία για την εργασία να είναι καλύτερη. Κάποια μέλη της ομάδας δούλεψαν τη μετάφραση των τραγουδιών,ενώ άλλα προσπάθησαν να συνδυάσουν τα ιστορικά στοιχεία του τραγουδιού τους με ό,τι σχετικό έχει βρει ο καθένας. Στη συνέχεια, στο πλαίσιο της ομάδας, μελετήσαμς τους στίχους κάθε τραγουδιού.Αυτό που μας ανατέθηκε για την επομενη φορά, είναι να συνθέσουμε όποιες πληροφορίες έχουμε αντλήσει εώς τώρα από το τραγούδι και από τις πηγές μας.
Ερευνώντας για τη μουσική και τους στίχους των «Στίχοιμα», βρήκα ένα ενδιαφέρον τραγούδι τους το «Άμαχος». Ακούστε το:
Πολύ καλό κύριε!
Στην τριτη συναντηση 14/2/12 κατασκευασαμε μία πρόχειρη γραμμή του χρόνου για να μας βοηθησει στην τελική σύνθεση που θα φτιαξουμε οταν εχουμε μαζεψει ολες τις πληροφοριες που χρειαζομαστε.Αυτο περιεχει τα τραγουδια με την χρονολογικη σειρα που γραφτηκαν και κατω απο το καθε ενα γραψαμε το γεγονος για το οποιο μας μιλαει το τραγουδι.Αακομα μιλησαμε για τα ονοματα των ομαδων και τα βαθυτερα νοηματα που κρυβουν. Υπήρξαν φυσικά και οι «εκδηλώσεις» για την γιορτη του Αγιου Βαλεντινου! Τελος καταγραψαμε τα συμπερασματα της ομαδας για το σημερινο μαθημα. Αυτο που μας ανατεθηκε για την επομενη φορα εινα να φερουμε τους στίχους των τραγουδιων μας ωστε να συνεχισουμε τη συσχέτιση με τα ιστορικα γεγονοτα
Προσπάθησα να μεταφράσω το τραγούδι που επέλεξα…κάποιους δύσκολους στίχους τους άφησα στην αρχική τους μορφή.
Δεν ξέρω γιατί είμαι εδώ, αυτή η δουλειά είναι αμαρτωλή
Με έστειλαν εδώ στο Βιετνάμ να σκοτώσω αθώους ανθρώπους
Η μητέρα μου, μου έγραψε ότι ο πρόεδρος δε νοιάζεται
Προσπαθούμε να αφήσουμε εδώ τα αποτυπώματα της Αμερικής
Λένε ότι προσπαθούμε να σταματήσουμε την επέκταση των Κινέζων
Αλλά δεν έχω δει κανένα Κινέζο από τη στιγμή που προσγειωθήκαμε
Στείλαμε μία ολόκληρη μονάδα, πιστεύοντας ότι μπορούμε να νικήσουμε
Ενάντια στους Viet-Cong αντάρτες εκεί στο Gia Dinh
Δεν υπέγραψα να σκοτώσω ούτε γυναίκες ούτε παιδιά
Για κάθε αντίπαλο στρατιώτη, σκοτώνουμε έξι πολίτες
Ναι, και αυτό δεν είναι σωστό για μένα
Δεν έχω να κερδίσω τίποτα από καμία μάχη
Φοβάμαι και το μόνο που θέλω είναι να δω το γιο μου και τη μάνα του
Αλλά εδώ πέρα ρίχνουν επτά χιλιάδες τόνους από βόμβες
Περνώ τις μέρες μου αποφεύγοντας παγίδες και νάρκες
Και τα βράδια προσεύχομαι στο θεό να γυρίσω πίσω ζωντανός
Και είμαι αναγκασμένος να μείνω εδώ και να αναρωτιέμαι
Γιατί να είμαι μέλος της ‘Operation Rolling Thunder’
Σε μια πονηρή τρύπα εννέα μήνες αφημένος εδώ
Η ζούγκλα εδώ είναι σαν προάγγελος του θανάτου
(Μιλά στρατιώτης)
‘Δεν θέλω άλλο να είμαι εδώ. Φοβάμαι, θέλω να πάω σπίτι.’
(Μιλά αξιωματικός)
‘Με δουλεύεις; Μην είσαι δειλός! Δεν αγαπάς την πατρίδα σου;’
(Μιλά στρατιώτης)
‘Μου αρέσει να είμαι εδώ. Είμαι έτοιμος.
Verse 2-R.A Ο βασανισμένος άντρας
Αληθινή ιστορία…
Λέγε με Thorburn, John A. Λοχίας, δεινός σκοπευτής
Επιδέξια, σκοτώνοντας, αρρωσταίνοντας
Είμαι ικανός και έχω βούληση
Σκοτώνουν ένα μεγάλο χωριό, κλέβοντας και λεηλατώντας το
Παράνομοι δολοφόνοι, στρατιωτικοί αντάρτες της US
Αυτό δεν είναι αληθινός πόλεμος, είναι τρίχες
Δεύτερος Παγκόσμιος, αυτό ήταν πόλεμος, αυτό εδώ είναι μια στρατιωτική διαμάχη
Πυροβολισμοί, ναρκωτικά, βιασμοί Βιετναμέζων γυναικών
Σεξ, τζόγος και ποτό, όλα αυτά είναι διασκέδαση
Πόρνες και όπλα, αυτά είναι το όνειρο κάθε άντρα
Δεν θέλω να πάω σπίτι, εδώ είμαι μια συνηθισμένη ανθρώπινη ύπαρξη
Special OP, Huey chopper gun ship, run shit
Gook τρέξε όταν το μικρό όπλο πυροβολήσει, μην αστοχήσεις, σκότωσε
Ρίχνε τέσσερις χιλιάδες σφαίρες το λεπτό
Victor Charlie, χτύπα αυτόν που έχει το χέρι στη σκανδάλη, χτύπα τον
Είμαι έτοιμος να νικήσω, να τα καταφέρω
Ο υπολοχαγός αποδείχθηκε παλιάνθρωπος, σταμάτησα να σκοτώνω
Τα κατάφερα, σακάτης, τα κατάφερα, οι εικόνες που ζωγράφισα είναι έντονες, το ζω
Ένας μάγος με όπλα, μια μυστική αποστολή που ξεκινάμε
Η κυβέρνηση πλήρωσε, πίσω από τα σύνορα του εχθρού βρέχει σφαίρες
Είναι πολύ ζεστά, εκατό βαθμούς
Οι εχθροί οι Βόρειοι Βιετναμέζοι
Δεν θα ιδρώσω, μου είπαν να χαλαρώσω
Μέχρι να δω τον πιλότο να τραυματίζεται, και μετά χτυπάμε σε κάτι δέντρα
Μέχρι που το μοτέρ έσπασε, σύγκρουση με το έδαφος. Αμερικάνος
Cambodia, στο δεξί χέρι του αντιπάλου
Παίρνουμε μια ρουφηξιά ουίσκι για να ηρεμήσουμε
Κίτρινοι άντρες φοράνε μαύρες πιτζάμες
Θέλουν να μας πληγώσουν
Έρχονται κατά πάνω μας
Μπαμ μπουμ, σφαίρα με χτυπά στο στήθος, δεν νιώθω πόνο
Στα αριστερά μου, ο καπετάνιος χτυπήθηκε από μια σφαίρα στον εγκέφαλο
Ιπτάμενα μέλη από σώματα, ακρωτηριασμοί, εκρήξεις
Κακές προθέσεις, βλέπω τα έντερα του καλύτερού μου φίλου
Προσεύχομαι, βρέχει και είμαι καλυμμένος με λάσπη
Νομίζω ότι πεθαίνω, ζαλίζομαι, χάνω αίμα
Βλέπω την παιδική μου ηλικία, είμαι στα χέρια της μητέρας μου
Βλέπω ολόκληρη τη ζωή μου, βλέπω το Χριστό, βλέπω λάμψεις
Βλέπω Ισραηλίτες, Μουσουλμάνους, και Χριστιανούς εν ειρήνη, όχι πολέμους
Μαύροι, Άσπροι, Ασιάτες, άνθρωποι όλων των ειδών
Πρέπει να έχω πεθάνει, μετά ξυπνάω, ξαφνιάζομαι είμαι ζωντανός
Είμαι σε ένα κρεβάτι νοσοκομείου, με έσωσαν, επέζησα
Ξέφυγα από τον πόλεμο, γύρισα πίσω
Αλλά δεν ξέφυγα από το χημικό Agent Orange, δύο παιδιά μου γεννήθηκαν ανάπηρα
Spastic, quadriplegia, micro cephalic
Εγκεφαλική παράλυση, cortical τύφλωση, αυτά είχαν
Ο γιος μου πέθανε δεν έζησε, αλλά ακόμα προσπαθώ να σκέφτομαι θετικά
Γιατί στη ζωή, ο Θεός παίρνει, ο Θεός δίνει
Μετάφραση του κομματιού
Γεωργία, Γεωργία
όλη τη μέρα
Μόνο ένα παλιό γλυκό τραγόυδι
Κρατάει την Γεωργία στο μυαλό μου
Είπα Γεωργία
Γεωργία
Ένα τραγούδι σου
έρχετε τόσο γλυκά και καθαρά
Σαν πανσέληνος μέσα από τα δέντρα
Άλλα χέρια με ακουμπούν
Άλλα μάτια χαμογελούν συναισθηματικά
Ακόμα στα ήσυχα όνειρα μου βλέπω
Οτι ο δρόμος οδηγεί πίσω σε εσένα
Είπα Γεωργία
Ο Γεωργία, δεν βρίσκω ησυχία
Μόνο ένα παλιό γλυκό τραγούδι
Κρατάει την Γεωργία στο μυαλό μου
Άλλα χέρια με ακουμπούν
Άλλα μάτια χαμογελούν συναισθηματικά
Ακόμα στα ήσυχα όνειρα μου βλέπω
Οτι ο δρόμος οδηγεί πίσω σε εσένα
Γεωργία
Γεωργία
Δεν βρίσκω ησυχία, δεν βρίσκω ησυχία
Μόνο αυτό το παλιό, γύκό τραγούδι
Κρατάει την Γεωργία στο μυαλό μου
Είπα, μόνο ένα παλιό γλυκό τραγούδι
Κρατάει την Γεωργία στο μυαλό μου
16/2/2012
Σήμερα ο κ. Κωνσταντίνου μας μίλησε για 6 νέους όρους που θα μας χρειαστούν στην διάρκεια της εργασίας μας.
Οι όροι αυτοί είναι οι εξής:
*Μικροϊστορία
*Μακροϊστορία
*Επαγωγική προσέγγιση
*Συνολική ιστορία
*Μαρξιστική προσέγγιση
*Εποικοδόμημα
23/2/2012
Ο κ. Κωνσταντίνου μας έδωσε ένα φυλλάδιο με τα ακριβή βήματα που θα χρειαστεί να ακολουθήσουμε στη διάρκεια της εργασίας μας. Ο διδάσκων μας εξήγησε αυτά τα βήματα έτσι ώστε να τα κατανοήσουμε. Μέτα από αυτό στην ομάδα μας ανακοινώσαμε τις μέχρι τότε πληροφορίες που είχαμε βρει.
28/2/2012
Μεταφράσαμε τους στίχους των τραγουδιών μας και προσπαθήσαμε να σύνδεσουμε τους στίχους με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής που αναφέρονται. Ακόμα ο καθένας είπε την άποψή του για τα κομμάτια της εργασίας που θα είναι κοινά.
Ακόμα ο κ. Κωνσταντίνου μας πήρε τα ατομικά μας ημερολόγια για να τα μελετήσει, όπως μας είπε…
01/03/2012
Η ημέρα άρχισε με τον κύριο Κωνσταντίνου να μας λέει παρατηρήσεις για τα ημερολόγια μας και πως να τα βελτιώσουμε. Μετά συζητήσαμε στην ομάδα μας με την βοήθεια του κ. Κωνσταντίνου τις εργασίες που μας είχε βάλει την προηγούμενη φορά και προσπαθήσαμε να λύσουμε απορίες που είχαμε.
05/03/2012
Ασχοληθήκαμε με το τέχνημα μας και πως να συνδέσουμε τα τραγούδια μεταξύ τους. Στην αρχή φαινόταν να μην υπάρχουν πολλές ομοιότητες όμως μείναμε έκπληκτοι με το πόσες ομοιότητες βρήκαμε και συνδέσαμε τα γεγονότα μεταξύ τους.
8/3/2012
Στη σημερινή συνάντηση δεν προχωρήσαμε το τέχνημα.Ο κος Κωνσταντίνου μας υπενθύμισε τ ακριβώς πρέπει να γράφουμε στα ημερολόγιά μας ώστε να περιλαμβάνουν όλους τους ‘τομείς’.
Στη συνέχεια,μας ανέθεσε για την επόμενη φορά να βρούμε περισσότερες πληροφορίες για το τραγούδι ή για τον δημιουργό έτσι ώστε να επεκταθέι το τέχνημα.
Τέλος,μας μίλησε για το τι μας περιμένει αφού τελειώσουμε με το πρώτο τραγούδι & από ό,τι φαίνεται η δεύτερη εργασία δε θα είναι ευκολότερη από την πρώτη!
*επεκταθεί