Η σελίδα αυτή αποτελεί τόπο κατάθεσης των προσωπικών απόψεων και κειμένων του γράφοντος για θέματα που αφορούν στην παιδεία, στην ποίηση και στην τέχνη, στην παιδαγωγική και στην πολιτική. Ελπίζουμε ότι θα δώσουν αφορμές για την ανάπτυξη γόνιμου διαλόγο με την κατάθεση απόψεων και σχολίων από γνωστούς και άγνωστους «συνοδοιπόρους» της πραγματικής και της ψηφιακής ζωής.
Χρησιμοποιήστε τους παρακάτω συνδέσμους:
[1] Τρεις απλές σκέψεις και ένα επιμύθιο για το σχολείο που θέλουμε.
[2] Χιμαιρικές φιλοδοξίες (;) στην αρχή της σχολικής χρονιάς…
[3] Ποίηση και ποιητική στο Διαδίκτυο
[4] Οι ήσυχες μέρες του Αυγούστου είναι «επικίνδυνες» !
[6] Η ποίηση «απογειώνει» τον εγκέφαλο.
[7] Οι Νευροεπιστήμες οδηγός για τη νέα θεμελίωση της εκπαίδευσης.
[8] Ο μικροαστικός κομφορμισμός γεννά το φασισμό.
* Για το παρόν ιστολόγιο.
To ιστολόγιο «Lectores et Recitatores», δηλαδή «Αναγνώστες και Αφηγητές» ξεκίνησε τη διαδικτυακή του παρουσία το Νοέμβριο του 2011. Είναι το προσωπικό ιστολόγιο του φιλολόγου Αποστόλη Κ. Κωνσταντίνου και δημιουργήθηκε μετά από την παρότρυνση και τη βοήθεια ξεχωριστών και χαρισματικών μαθητών του οι οποίοι συμμετείχαν εθελοντικά και με ενθουσιασμό, στην αναγνωστική ομάδα που ο ίδιος συντόνιζε στο σχολείο του (3ο ΓΕΛ Ηρακλείου Αττικής από το 2008 ως και το 2011). Σκοπός του ιστολογίου, στην αρχή, ήταν να ενθαρρύνει τους μαθητές – αναγνώστες του να αναπτύσσουν γόνιμο, συζητητικό προβληματισμό ώστε να εδραιωθεί στη συνείδησή τους η λογοτεχνία ως μια δύναμη που δημιουργεί αισθητική, ευαισθησία και κριτική ικανότητα.
Από την αρχή της παρουσίας του μέχρι σήμερα το ιστολόγιο συμπεριέλαβε, σταδιακά, στη θεματολογία του πολλά άλλα θέματα, πέρα από τη λογοτεχνία. Λειτουργεί πια ως χώρος υποστήριξης και ανατροφοδότησης των μαθημάτων που γίνονται στην τάξη, ως χώρος επικοινωνίας μαθητών και ως τόπος υποστήριξης και ανάρτησης μαθητικών εργασιών.
Ως διαχειριστής του ιστολογίου προσπαθώ, μέσα από ερανίσματα του διαδικτυακού κόσμου, που επιλέγω καθημερινά, αλλά και με τα δικά μου σύντομα σχόλια, να δίνω στους μαθητές μου ερεθίσματα – τροφή για σκέψη, με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη της κριτικής τους συνείδησης. Η εμπέδωση της σχολικής γνώσης μέσα από τη σύνδεσή της με την πραγματική ζωή αποτελεί βασική μέριμνα της παιδαγωγικής μου στάσης, στην οποία συνεισφέρει και το ιστολόγιο. Θα μπορούσε επιγραμματικά να πει κάποιος ότι είναι μια απόπειρα συνέχισης της παιδαγωγικής μου παρέμβασης με ένα πιο ελεύθερο και αντι-συστημικό ύφος που ενθαρρύνει το μαθητή να επιλέξει μόνος του τι θα μάθει και πόσο θα εμβαθύνει σε ό,τι του προσφέρεται ως ερέθισμα για την καλλιέργεια της γνωστικής, συναισθηματικής και πολιτικής του ύπαρξης.
* Το blog, ως χώρος της ομάδας- στα πρώτα του βήματα- δημιουργήθηκε και υποστηρίχθηκε από τους αποφοίτους του σχολείου μας και «ιδρυτικά μέλη»της Αναγνωστικής: Άγγελο Αυγερινό, Δημήτρη Τσιρώνη και Φίλωνα Οικονόμου.(Τους ευχαριστούμε από καρδιάς). Στην παρούσα συγκυρία, μετεξελίχθηκε σε ιστολόγιο υποστηριξης της διδασκαλίας του συντονιστή της ομάδας, φιλολόγου Αποστόλη Κ. Κωνσταντίνου με υπεύθυνο για την τεχνική υποστήριξη τον άοκνο, πολύτιμο φίλο πια, Δημήτρη Τσιρώνη.