Ομάδα «Μια φορά κι έναν καιρό»

  • Ελένη Τελάλη
  • Μαρία Χριστοδουλοπούλου
  • Σπυριδούλα Νίκα
  • Παναγιώτης Γροντάς

1. Η Σπυριδούλα μελετά John Lenon:

2. Η Μαρία:

3. Ο Παναγιώτης:

4. Η Ελένη:

Share This:

18 thoughts on “Ομάδα «Μια φορά κι έναν καιρό»

  1. Maria says:
    February 1, 2012 at 9:48 pm

    http://youtu.be/dvgZkm1xWPE Το παραπάνω τραγούδι των Coldplay ονομάζεται ”Viva La Vida” και μιλάει για ένα Βασιλιά ο οποίος έχασε το Βασίλειο του,τη δόξα του και ο,τι είχε…Οι στίχοι του παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς περιέχουν ιστορικές και Βιβλικές αναφορές.Επιπλέον αρκετοί υποστηρίζουν οτι απευθύνεται στην γαλλική Επανάσταη παρόλο που τα μέλη του Βρετανικού συγκροτήματος δεν έχουν επαληθεύσει κατι τέτοιο.. 🙂
    Reply

  2. Maria says:
    February 13, 2012 at 6:14 pm

    Την προηγούμενη Πέμπτη στις 9.2.2012 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση μας και η ομάδα στην οποία βρίσκομαι(αποτελείται από τα μέλη:Νίκα Σπυριδούλα,Γροντάς Παναγιώτης ,Τελάλη Ελένη και Χριστοδουλοπούλου Μαρία),είχε σαν βασικό θέμα συζήτησης τον πίνακα τον οποίο μας είχε αναθέσει ο κ. Κων/νου να προετοιμάσουμε.Ο καθένας μας μίλησε για το περιεχόμενο της εργασίας του και μετά από παρατηρήσεις των μελών καταλάβαμε ποιές διορθώσεις θα μπορούσαμε να κάνουμε για να τελειοποιήσουμε την εργασία μας.Εκτός αυτού αφιερώσαμε αρκετή ώρα στο να βρούμε το όνομα που θα έχουμε για να καταλήξουμε στο : ”Μια φορά και ένα καιρό..”…Μας άρεσε καθώς δίνει έναν πιο ποιήτικό χαρακτήρα.Κλείνοντας ας επισημάνουμε πως αρχίσαμε να σκεφτόμαστε και να προτείνουμε το σύμβολο της ομάδας μας χωρίς όμως να καταλήξουμε σε κάποιο συγκεκριμένο! 🙂
    Reply

  3. Στο τρίτο μάθημα που έγινε στις 14.2.2012 συνεχίσαμε να επεξεργαζόμαστε τα τραγούδια μας και σε συνεργασία με τον καθηγητή φτιάξαμε έναν πίνακα στον οποίο περιεχόντουσαν με χρονολογική σειρά τα γεγονότα στα οποία αναφέρονται τα τραγούδια μας.

  4. ΣΤΟ ΠΕΜΠΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΣΤΙΣ 16-2-2012 ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΞΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.ΕΠΙΣΗΣ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΑΣ , ΜΑΣ ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΟΡΟΥΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ.ΟΙ ΟΡΟΙ ΕΙΝΑΙ: ΜΑΚΡΟΪΣΤΟΡΙΑ, ΜΙΚΡΟΪΣΤΟΡΙΑ, ΕΠΑΓΩΓΙΚΉ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ,ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ……ΤΕΛΟΣ ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΑΛΥΕΤΑΙ ΣΤΗ ΦΥΣΗ,ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ,ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΟΜΗ.

  5. ΤΟ ΕΚΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 23.02.2012 ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΑΒΑΜΕ ΦΥΛΛΑΔΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗς ΤΕΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.ΑΝ ΚΑΙ ΑΓΧΩΘΗΚΑΜΕ ΛΙΓΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΛΑΒΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ,ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕΛΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ (ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ)ΕΝΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΣ (Η ΕΛΕΝΗ ΤΕΛΑΛΗ) ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΑΝΑΛΟΓΟ.

  6. ΣΤΟ ΕΒΔΟΜΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΙΣ 28.02.2012 ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ, ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΛΕΞΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΫ ΠΟΘΕΣΕΙΣ.ΑΚΟΜΑ Ο Κ. ΚΩΝ/ΝΟΥ ΜΑΣ ΖΗΤΗΣΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ,ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ 200 ΛΕΞΕΩΝ,ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΑΣ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΗΓΗ ΚΑΙ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ

  7. ΣΤΟ ΟΓΔΟΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 1.3.2012 ΕΙΧΑΜΕ ΤΗ ΧΑΡΑ ΝΑ ΦΙΛΟΞΕΝΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΦΙΛΙΚΗ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΑΣ ΕΛΕΓΞΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ.ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ ΜΑΣ ΑΝΑΤΕΘΗΚΕ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΤΑΔΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ.

  8. Στην ένατη συνάντηση της ομάδας μας που έγινε την Τρίτη στις 6.3.2012 μας ανατέθηκε να ασχοληθούμε με μια αρκετά ενδιαφέρουσα εργασία.Αυτό που επιχειρήσαμε ήταν να φτιάξουμε ένα «τέχνημα» συνδέοντας τα τραγούδια στα οποία έχουμε καταλήξει.Ουσιαστικά προσπαθήσαμε να βρούμε κοινά σημεία που παρουσιάζουν ως προς τα μηνύματα που περνανε,κάτι που δεν ήταν πάντα εύκολο.Αυτή η διαδικασία μας βοήθησε να κατανοήσουμε ακόμα καλύτερα το δικό μας τραγούδι, αλλά και των συμμαθητών μας.

  9. Το δέκατο μάθημα μας πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στις 8.3.2012.Συνεχίσαμε να επεξεργαζόμαστε το τέχνημα μας και να σκεφτόμαστε φράσεις που θα μπορούσαν να αποδώσουν με σχετική ακρίβεια τη σύνδεση των τραγουδιών μας.Ακόμα ο κύριος
    Κωνσταντίνου μας υπενθύμησε πως δε θα πρέπει να παραλείψουμε να συνεχίσουμε την έρευνα μας πάνω στο τραγούδι,το δημιουργό,την εποχή στην οποία αναφέρεται……

  10. Η ενδέκατη συνάντηση μας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στις 13.03.2012 και ήταν δίωρο μάθημα.Οι υπόλοιπες ομάδες ξεκίνησαν τη διαδικασία του να περάσουν το τέχνημα τους στο χαρτόνι..Εμείς λογω του οτι αυτό το είχαμε κάνει μια προηγούμενη ημέρα δεν κάναμε κάποια μεγάλη αλλαγή.Μετά από κάποιες παρατηρήσεις του καθηγητή μας συμφωνήσαμε να φέρουμε κάποιες περισσότερες πληροφορίες την επόμενη φορά με τις οποίες θα συμπληρώσουμε το τέχνημα μας. Το μάθημα μας έγινε ως είθησται κάτω από πολύ καλές συνθήκες.

  11. To δωδέκατο μάθημα μας πραγματοποιήθηκε στις 15-03-2012, ημέρα Πέμπτη. Συνεχίσαμε να εργαζόμαστε για το τέχνημα-το οποίο θα πρέπει να είναι έτοιμο μέχρι την επόμενη Τρίτη.Ο κύριος Κων/νου μας υπενθύμισε πως θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε το δεύτερο τραγούδι που θα αναλύσουμε.Η ομάδα μας ευελπιστεί να έχει ολοκληρώσει ο,τι χρειάζεται μεχρι την Τρίτη..Το κλίμα της τάξης παραμένει αρκετά ζεστό και πρόσχαρο..

  12. To δωδέκατο μάθημα μας πραγματοποιήθηκε στις 15-03-2012, ημέρα Πέμπτη. Συνεχίσαμε να εργαζόμαστε για το τέχνημα-το οποίο θα πρέπει να είναι έτοιμο μέχρι την επόμενη Τρίτη.Ο κύριος Κων/νου μας υπενθύμισε πως θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε το δεύτερο τραγούδι που θα αναλύσουμε.Η ομάδα μας ευελπιστεί να έχει ολοκληρώσει ο,τι χρειάζεται μεχρι την Τρίτη..Το κλίμα της τάξης παραμένει αρκετά ζεστό και πρόσχαρο..!

  13. Η 13η συνάντηση μας πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στις 22.03.2012. Στο μάθημα αυτο εξετάσαμε το τέχνημα μας και αντιληφθήκαμε πως πιθανών να χρειάζεται καποια ενίσχυση ως προς το περιεχόμενο του. Ο κύριος συμφώνησε μαζί μας. Ακόμα διαβάσαμε προσεκτικά ο ένας τις εργασίες του άλλου ωστε να βοηθηθούμε και να κατατο πιστούμε πλήρως.

  14. Το 14 μάθημα μας έγινε την Τρίτη στις 27.03.2012 και ήταν δίωρο. Σε αυτό συνεχίσαμε να επεξεργαζόμαστε και τα δεύτερα κείμενα μας που πια όλοι είχαμε φέρει και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε και με το σήμα της ομάδας μας.Ο κύριος Κωνσταντίνου μας υπενθύμησε πως θα πρέπει να ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε πιο από τα τραγούδια που δημοσίευσε ο ίδιος θα επιλέξουμε για το δεύτερο μέρος της εεργασίας μας.Εγώ μόλις επισκέφτηκα την αρχική σελίδα του site ανίκρισα κάποια τραγούδια.Πιο πολύ μου έκανε ευχάριστη εντύπωση το ”ήταν ο τόπος μου”

    Ήταν ο τόπος μου βράχος και
    χώματα ήλιος και μαύρο
    κρασί. Όργωνα θέριζα και με
    τον Όμηρο σε τραγουδούσα,
    λαέ μου. Πάνω στα κύματα
    νύχτες ολόκληρες σε ονειρεύτηκα.

    Ήταν τα σπίτια μου άσπρα
    γαρίφαλα και τα κορίτσια σεμνά.
    Είχαν αρμύρα στα χείλη στα
    μάτια τους καίγανε την οικουμένη
    και τα παιδιά μου με μια
    φυσαρμόνικα τα ξελογιάζανε.

    Ήταν ο τόπος μου σαν το χαμόγελο,
    όνειρο καθημερνό.Κάποιος τον
    πούλησε, κάποιος τον ρήμαξε
    σαν δανεισμένη πραμάτεια.
    Τώρα τ’ αγόρια μου παίζουν
    το θάνατο στα χαρακώματα.

    Απο ότι κατάλαβα δεν το έχει διαλέξει κάποιος άλλος και μιας και οι στίχοι του μου τράβηξαν το ενδιαφέρον καθώς τους βρίσκω επίκαιρους.Στη μεταπολεμική περίοδο στη οποία αναφέρεται ήταν απαραίτητο να υπάρξει αποκατάσταση των υλικών ζημιών και οικονομική ανάπτυξη που θα είχαν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου. Το πολιτικό τοπίο τελικά άρχισε να αποσταθεροποιείται. Το 1967 το καθεστώς ανατράπηκε στη δικτατορία των συνταγματαρχών.

  15. «Η φάμπρικα» είναι ο τίτλος του τραγουδιού στο οποίο καταλήξαμε σαν ομάδα την Πέμπτη στις 29.03.2012 που έγινε η 15η συνάντηση μας. Δυστυχώς επειδή το μάθημα ήταν μονόωρο και δεν μπορούσαμε να έχουμε ένα laptop στην τάξη μας και δεν είχαμε αρκετό χρόνο για να βρούμε πληροφορίες για το τραγούδι. Την επόμενη φορά θα ξεκινήσουμε τη σύνθεση του τελικού κειμένου της ομάδας μας το οποίο θα ειναι και το τέλος του πρώτου μέρους της εργασίας μας.

  16. Μετά από βαθιά μελέτη και επεξεργασία των τραγουδιών μας καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ως επί το πλείστον οι δημιουργοί παρουσιάζουν αρκετές φορές υποκειμενικές απόψεις τους για το γεγονός στο όποιο αναφέρονται. Αυτό δικαιολογείται καθώς η μουσική σχετίζεται άμεσα με την εκδήλωση συναισθημάτων. Ακόμα παρατηρούνται σε ορισμένες περιπτώσεις στοιχειά μυθοπλασίας τα όποια βοήθησαν τα άσματα να γίνονται πιο έντονα και ελκυστικά. Φυσικά, τα παραπάνω δε μας αποτρέπουν να χαρακτηρίσουμε τα τραγούδια αξιοπρεπείς δευτερογενείς ιστορικές πήγες.
    Επιπρόσθετα αντιληφτήκαμε πως σε κάθε περίπτωση ο δημιουργούς συνέθεσε ένα τραγούδι με ιστορικό περιεχόμενο καθώς αποσκοπούσε:
    1) Στην απόκτηση μεγάλων χρηματικών απολαβών μέσα από την προβολή απόψεων που απηχούν στο ευρύ κοινό,
    2) Στην επιθυμία του να αράξει ιστορικό λόγο γνωρίζοντας στον κόσμο κάποια ιστορικά γεγονότα που σχετίζονται με σημαντικές εξελίξεις που πραγματοποιήθηκαν ή
    3) Στην επιθυμία του, εκμεταλλευόμενος την δύναμη που έχει η μουσική, να επηρεάσει μέρος του κοινού προβάλλοντας κάποιες προσωπικές του απόψεις και ιδεολογίες.
    Ακόμα είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι καθώς μέσα από την όλη διαδικασία καταφέραμε να αποκομίσουμε αρκετά χρήσιμες γνώσεις σε σχέση με την μέθοδο κριτικής αξιολόγησης ή άλλες σημαντικές ορολογίες στον τομέα της ιστορίας. Μάθαμε πως θα πρέπει να επεξεργαζόμαστε εκτενώς τις πήγες και το που αποσκοπούν, καταφέρνοντας να αποκτήσουμε πιο σφαιρικές απόψεις για το θέμα το όποιο μελετάμε. Ειδικότερα μας δόθηκε η ευκαιρία παρατηρώντας τα τραγούδια μας να εμβαθύνουμε στα γεγονότα στα όποια αναφέρονται, ψάχνοντας τα αίτια και τις αφορμές που κρύβονται πίσω από τις εξελίξεις. Αυτό όμως που θα αφήσει σε όλους μια γλυκιά νότα κάνοντας τον απολογισμό, είναι οι αμέτρητες ευχάριστες στιγμές που είχαμε την ώρα του μαθήματος, οι οποίες μας έδωσαν και το έναυσμα να προσπαθήσουμε για να ατυχούμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Το πνεύμα συνεργασίας στο όποιο κινούμασταν διαρκώς πρόσθεσε μια ακόμα συνιστώσα .
    Κλείνοντας, διαπιστώσαμε ότι τελικά η ιστορία εμπλέκεται σε αρκετούς τομείς της καθημερινότητας μας. Παράγεται συνεχώς και μέσα από αυτήν μπορούμε να γίνουμε σοφότεροι αποφεύγοντας τα λάθη των προγονών μας. Έξαλλου ο λαός ο όποιος δε γνωρίζει την ιστορία του είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει…

Leave a Reply